TCDD, Kiralar ve Taahhütler

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları çok değerli ve çok önemli bir kuruluşumuz.

Zonguldak’ta demiryolu ağı yüzyıllardır var.

Demirağlarla ördük tüm yurdu marşı bile Zonguldak’ta yazıldı.

 Zonguldak’ta demiryolu adına bölge müdürlüğü var.

Lojistik bölge üssü burada. Yolcu taşımacılığı.

Yük taşımacılığı.

Yük taşımacılığı adına  ise rekor kar elde eden  bir kamu kuruluşumuzdan sözediyorum, bahsediyorum.

Bununla birlikte demiryolu işletmemiz Zonguldak merkezde istasyon ve diğer tesisleri mevcut.

Önemli bir gar binası hizmet ediyor.

Geniş bir demiryolu ağımız hale hazırda görev yapıyor.

Zonguldak demiryolu ağı ile liman içine uzanan bir yapı var.

Hem de birkaç kollu. Kozlu ilçemizde giden bir demirağı var.

Üzülmez müessesesine giden demiryolu ağı.

Zonguldak’ın her yeri demiryolu ağı ile örülmüş durumda.

Bu da tabi ki çok büyük avantaj.

Tüm bu demirağlar bir şekilde Zonguldak gar hizmet binasının olduğu ana demiryolu üssünde buluşuyor.

Kilimli ilçemiz, Çatalağzı beldemiz, ışıkveren ve Filyos’a da kadar giden bir demiryolu ağı.

Bu demiryolu hattı geçtiğimiz yıllarda komple yenilendi.

Tam 365 milyon dolar harcandı.

Bu meblağın yüzde doksanlık kısmı AB hibe kredisi ile karşılandı.

Bu yenileme Zonguldak -Karabük ve Irmak bölgesine kadar elden geçirildi.

Hemzemin geçitler dahil yenilendi. AB normlarına uygun hale getirildi.

Zonguldak -Ankara  ana demiryolu ağı yenilenerek modern bir ulaşım sağlandı.

Çok güzel oldu. Zonguldak’a ve bölgemize yakışır oldu.

Zonguldak demirağlarla örülürken, Ereli ilçemiz halen daha demiryolu ağına ve ulaşımına kavuşamadı.

 Bir ara Kandilli ve Ereğli arası 15. Kilometrelik demiryolu ulaşımı vardı.

Bu da  dar ve statükocu düşünceler nedeni ile yok edildi.

ERDEMİR içinde önemli bir demirağı ulaşımı bulunuyor.

Bunun da tam 52 kilometre olduğu belirtiliyor.

Fakat halen daha Sakarya/ Karasu ile birlikte Ereğli ilçesinden geçecek, hatta  Bartın iline kadar gidecek demirağı projesi uzun yıllardır bekliyor.

Halen daha bekleme odasında olduğunu biliyoruz.

İnşallah ilerler.

Bu konuda TCDD’ dan beklentimiz çok yüksek.

Aslında konuyu nereye getirmek istiyorum.

TCDD Zonguldak lojistik bölge müdürlüğü en büyük geliri ve kazancı yük taşımacılığından elde ediyor.

Çok büyük gelir ve kazanç elde ediliyor.

Allah daha çok versin, kamu kuruluşumuz çok daha kazansın, kazanasın ki ülkesine ve halkına daha iyi hizmetler yapılabilsin.

Her ne kadar Zonguldak YHT ile tanışmasa da.

İnşallah bir gün tanışırız. Bunu şunun için söylüyorum.

Zonguldak her daim demiryolu ağları ile ülkemiz lojistiğine çok büyük katkı vermiştir.

Demiryolu  ağı ile ihracat ve ithalat  yapılmasının önü açılmıştır.

Demiryolu ağımız, denizyolu ulaşımı ile buluşmuştur.

 Ticaret ve ekonomi adına demiryolu ile birinci ana etken denizyolu ile dünya’ya açılım sağlanmıştır.

Bunlar kamu kurum kuruluşlarımız ve özel şirketlerimiz için çok önemli ve değerli.

Dediğimiz gibi Zonguldak demiryolu ağı ile birlikte denizyolunu buluşturan ender illerimizden bir tanesi.

Limanlarımızın demiryolu ağı olması ekonomi adına müthiş bir  çalışma potansiyeli oluşturuyor.

Zonguldak dört ana ulaşımı sağlayan ve içinde bulunduran ender illerimizden biridir.

Şimdi gelelim esas konumuza.

Zonguldak’ta TCDD lojistik bölge müdürlüğü var.

Demiryolu kurumunun kent merkezinde çok büyük yüzölçümüne sahip alanları var. Arsaları var.

Birçok işyeri mevcut.

İstasyon mevkiinde  pek çok işyeri kiralama adı altında hizmet veriyor.

Ve öğrendik ki, İstasyon istikametinde ana yol ulaşımı da demiryollarına aitmiş.

Geçmişte bu yolun Ankara karayolu olduğunu varsayarsak.

Nereden nereye. Dere yatağı kenarı da demiryolu uhdesindeymiş.

Demiryolları ilimizin merkezinin her yerinde.

Olması adına bir mani yok. Kirasını aldığı sürece bu anlaşma devam eder.

Geçtiğimiz yıl TCDD kira artışlarını ise enflasyon oranında tuttu.

Beş yılı geçti diyerek kira artışlarına fahiş zam yapmadı.

Bunlar güzel girişimler ve olumlu çalışmalar.

Fakat TCDD balıkçılar için yapılan yer ile ilgili tam bir senedir sözleşmeyi imzalamıyor.

Neden? Mazeret yok. Keyfi bekletme var deniliyor.

Doğru ve yanlış. Bilemem.

Bildiğim balıkçılar için yapılan yerlerin kiralama adına sözleşmesi halen daha imzalanmıyor.

Bu durum da balıkçılar mağdur oluyor. Şimdi balıkçılar yine eski yerlerine geldiler.

Merkezde. Halk bu durumdan şikayetçi.

Balık satışı adına hem koku yapıyor, hem de çirkin görüntü oluşturuyor.

Şimdi TCDD yetkilileri ve ilgililer gerekirse genel müdürlük dahil niçin imzalanmıyor sorusu sesli soruluyor.

Burada kim mağdur ? Kimler mağdur?

Balıkçılar mağdur.  Balıklar merkezde satılarak hijyen ortam sağlanamıyor.

Temiz durum yok. Halk balık alma adına tedirginlik duyuyor.

Belediye bu konuda yaptığı müracaatlara karşın cevap alamaması da ayrı bir sorun oluşturuyor.

TCDD artık bu konuyu çözmeli.

Kiralama yapmalı. Verilen teklif ülkemizin kiralama durumuna göre verilsin.

Bildiğimiz kadar 82 .500 TL. istenmiş diye biliyoruz.

Binayı belediye yaptı. TCDD sadece arsa parası ve işgal ücreti alacak.

Herhalde bu da çok zor olmamalı.

Balıkçılara yer verilmesi hem belediye için önemli hem de balıkçılar için elzem.

Ayrıca TCDD tersane plajının orada sekiz katlı bir asansörü hizmet etmesi adına bir yıl önce yapıldı.

Belediye’ye teslim edilecekti.

Maalesef yine ruhsatını alamadık. Zonguldak halkı asansör ile tanışamadı.

Aynı bölgede  demiryolu genel müdürlüğünün ikinci  ayrı bir proje protokol altına alınarak imzalanmış.

Bununda önemle yapılması Zonguldak halkı adına talep ediliyor ve isteniyor.

Neden?

TCDD Zonguldak’ın hayati sorunlarına karşın ortaya irade koymuyor.

Bu konuda en ufak bir açıklama TCDD yetkililerinden ilgililerinden duymadık.

Duyamadık. Zonguldak TCDD her şeyini veriyor.

Vermeye de devam ediyor.

TCDD Zonguldak’a olan borcunu yaşanabilir Zonguldak adına ödemeli.

Sorun değil, sorun çözücü olmalı.

Hatta daha da ileriye gidiyorum sorunların çözümünde neşter olmalı.

İnşallah diyelim.

Şimdilik nokta.

Önerilen Yazılar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON GİRİLEN İÇERİKLER