CHP Karadeniz Ereğli İlçe Başkanı Ali Kocamanoğlu, Devrek-Karadeniz Ereğli kara yolunun yapımının bilinçli olarak tamamlanmadığını ileri sürdü.
Kocamanoğlu, parti binasında düzenlediği basın toplantısında, Devrek-Ereğli kara yoluna ilişkin açıklamalarda bulundu.
Yaklaşık bir yıl önce bölgeden geçerken Karayolları 17. Bölge Müdürü ile görüştüklerini belirten Kocamanoğlu, “Müdür bey, o dönem yolun 2025 yılında tamamlanacağını söylemişti. Ancak aradan geçen sürede herhangi bir somut ilerleme göremiyoruz. Bölgede yalnızca bir greyder ve iki kamyon var. Bu araçlar da sanki sadece vitrinde duruyor. Çalışma ciddiyeti yok.” dedi.
Yolun kasıtlı olarak tamamlanmadığını savunan Kocamanoğlu, şunları kaydetti:
“Bu yol 2025’te değil, beş yıl sonra bile bitmeyecek. Biz dağları delmiş, şehirleri birbirine bağlamış bir devletiz. Gökyüzündeki uçaklarımızdan, deniz üstündeki savaş gemilerimize kadar birçok alanda ilerleme kaydeden bir ülkeyiz. Böylesine güçlü bir devletin 7 kilometrelik bir yolu yapamaması mümkün mü? Ben inanmıyorum. Bu yol bilinçli ve kasıtlı olarak yapılmıyor.”
AK Parti Zonguldak Milletvekili Saffet Bozkurt ve ilçe başkanının açıklamalarla halkı yanlış yönlendirdiğini öne süren Kocamanoğlu, bu konuda yalnızca kendisinin değil bölge halkının da şikayetçi olduğunu ifade etti.
Bölgede yapımı süren cezaevi yatırımına da değinen Kocamanoğlu, şöyle konuştu:
“Bayram vesilesiyle Subaşı tarafından geçerken yaklaşık 2-3 kilometre yukarıda ‘Asrın Yatırımı’ olarak adlandırılan 500 kişilik cezaevini gördük. İnsanlık 2025 yılında yapay zekadan, uzaydan bahsediyor. Biz ise hâlâ cezaevi yapıyoruz. Bu yatırımla övünmenin bir anlamı yok. Yatırım yapmak istiyorsanız gelin Devrek-Ereğli karayolunu yapın. Yol demek çağdaşlık demek, bilim demek, teknoloji demek.”
Yolun tamamlanması durumunda bölge kalkınmasının hız kazanacağını vurgulayan Kocamanoğlu, Ormanlı, Çaylıoğlu ve Armutlucuma gibi bölgelerin ciddi gelişim gösterebileceğini belirtti.
Kocamanoğlu, Filyos Ovası’na vurgu yaparak, “Belki bir Filyos Ovası olmayacak ama organik tarım yeniden dünya gündeminde. Bu bölgelerde organik tarım potansiyeli yüksek. Yol yapılırsa yatırımlar artar, katma değeri yüksek ürünler bu bölgeden çıkar” diye konuştu.