Mercedes-Benz Group AG, 2025 yılı için kazançlarında keskin bir düşüş beklediğini açıkladı. Şirket, küresel otomobil pazarındaki şiddetli rekabet ve dengesiz talep nedeniyle maliyetlerini düşürmeye yönelik adımlar atmayı planlıyor. Özellikle, son yıllarda küresel malzeme fiyatlarındaki artış nedeniyle Mercedes, üretim maliyetlerini 2027’ye kadar yüzde 10 oranında azaltmayı hedefliyor.
Avrupa ve Çin gibi önemli pazarlarda araç talebinin azalması, şirketin karşılaştığı zorlukları derinleştiriyor. Elektrikli araçlara geçişin de beklenenin aksine zorlu bir süreç haline gelmesi, bu düşüşteki bir diğer önemli faktör. Yatırımlarına rağmen satışların beklentilerin altında kalması, bu geçişin zorluklarını gözler önüne seriyor.
Geçen yıl, Mercedes’in işletme gelirleri yüzde 30 oranında düşüş gösterdi. Otomobil üretim marjı ise yüzde 8,1’e gerileyerek, bir önceki yılın yüzde 12,6’lık oranından önemli bir düşüş yaşandı. Şirket, 2025’te bu marjın yüzde 6 ila yüzde 8 arasında olmasını bekliyor.
Çin pazarında lüks modellere olan talebin gerilemesi, Mercedes’in stratejisini olumsuz etkileyen bir diğer faktör. İcra Kurulu Başkanı Ola Kaellenius, kaynaklarını daha pahalı araçlara yönlendirerek, daha az kârlı A-Serisi gibi giriş seviyesi modellerden uzak duruyor. Ancak, Çin’de Maybach limuzinleri, AMG performans otomobilleri ve G-Wagon gibi üst düzey modellere olan zayıf talep, bu stratejinin etkinliğini kısıtlıyor.
Artan ticaret gerginlikleri de başka bir tehdit oluşturuyor. ABD Başkanı Donald Trump, Nisan ayında ithal otomobillere yüzde 25 oranında vergi koymayı planladığını duyurdu. Mercedes için, ABD’deki araçlarının yaklaşık yüzde 63’ünün ithal olduğu göz önünde bulundurulduğunda, bu durum şirketi daha da zorlayabilir.