Volkswagen’den ilk çeyrekte karma performans: ABD ve Avrupa yükseldi, Çin düştü

Volkswagen Grubu, 2025 yılının ilk çeyreğinde dünya genelinde satışlarını artırdı ancak Çin pazarındaki zayıflama dikkat çekti. Audi, Porsche, Skoda, Seat ve Bugatti gibi markaları bünyesinde barındıran grup, ocak-mart döneminde araç teslimatlarını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,4 artırarak 2 milyon 128 bin 900 araca ulaştı.

Grubun amiral markası Volkswagen ise ilk çeyrekte 1 milyon 134 bin 200 adet araç satarak yüzde 5,1’lik bir büyüme kaydetti.

Bölgesel dağılıma bakıldığında; Avrupa’da satışlar yüzde 3,7, ABD’de ise yüzde 6,2 oranında arttı. Uzmanlara göre ABD’deki bu artışta, Nisan ayı başında yürürlüğe giren yüzde 25’lik otomobil tarifelerinden önce yapılan alımlar etkili oldu. Bu nedenle, analistler yılın ikinci çeyreğinde ABD pazarında bir daralma bekliyor.

Öte yandan şirketin en büyük pazarı olan Çin’de satışlar yüzde 7,1 oranında gerileyerek 644 bin 100 adede düştü. Bu düşüş, küresel büyümeye gölge düşüren önemli bir gelişme olarak değerlendiriliyor.

Elektrikli araçlara olan talep ise artmaya devam etti. Volkswagen Grubu, ilk çeyrekte 216 bin 900 adet elektrikli araç satarak geçen yıla kıyasla bu alanda yüzde 59’luk bir artış yakaladı.

Önerilen Yazılar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON GİRİLEN İÇERİKLER